Search
  • Writer's picturegoghzoli32

Élményeim Dublinban

Iskolánk, az oroszlányi Hamvas Béla Gimnázium öt tanára a 2018-19-es tanévben újra sikeresen pályázott az Erasmus+ tanári mobilitási programjára. Így 2019 nyarán két hetet tölthettem az Erasmus+ Program keretében Dublinban, és résztvevője voltam az 2 week Intensive English Course and CLIL for Teachers című angol nyelvi tanfolyamnak. A Képzőintézmény az Europass Teacher Academy (Firenze – Olaszország), a tanfolyamot a ULearn English School (Dublin – Írország) nyelviskola tartotta.

Dublini tartózkodásom júliusra esett. Ez a hónap nagyon kellemes klímát jelent: 25 fokos maximum hőmérséklet mellett pici eső, sok napsütés, megfelelő páratartalom, nagyon jó éjszakai hőmérséklettel. Én nagyon jól éreztem magamat ebben a környezetben, bár tanáraink közül nem egy panaszkodott a - számukra elviselhetetlen - hőségre.

Szállásomat egy népszerű szállásközvetítő cégen keresztül foglaltam le. Dublin bizony nem olcsó ebben a tekintetben, de találhatóak éppen a néhány hetet itt tartózkodó diákok, hallgatók fogadására felkészült olcsóbb szállások. Én egy 4 szobás házban kaptam helyet, 4 ágyas szobával, szép, nagy konyhával, amely mindennek fel volt szerelve. Példás tisztaság volt minden helyiségben, a szigorúan betartott házirend biztosította minden jelenlévőnek a társasági életet is és a pihenést is. A szállásom közelében volt lehetőség tömegközlekedés igénybevételére, élelmiszer vásárlásra és Európa legnagyobb városi parkjának meglátogatására is.

A képzés a belvárosban volt, a Luas nevezetű villamos naponta a híres Saint Stephen’s Green park közelében lévő iskola előtt tett le. Délelőtt egy kisebb csoportban angol nyelvi óránk volt, B1-B2 közötti szinten, természetesen nemzetközi társasággal. Első nyelvtanárunk elsősorban a megfelelő angol társalgási formulákat, kifejezéseket, és helyi jellegzetességeket adta át nekünk nagy erudícióval, barátságos stílusban. A második héten délelőtt egy jóval nagyobb csoportban nyelvtani képzést kaptunk egy tankönyv leckét átvéve. Délutánonként ismerkedtünk a CLIL módszer alapjaival, első héten egy nagyobb csoportban, a második héten kiscsoportos formában, itt már teljesen egyénre szabott keretek között, esettanulmányok segítségével. Tanáraink a CLIL módszerrel vezettek be minket a módszer rejtelmeibe, saját tapasztalatikat, anyagaikat bemutatva és megosztva velünk.

Minden foglalkozásunkra jellemző volt a szakszerűség, hallgatói igények figyelembe vétele, a pontosság, a humor és a közvetlenség is. Gyakran dolgoztunk párban, csoportban, tartottunk egyéni beszámolót, írtunk házi feladatot, teljesítményünkről visszajelzést kaptunk írásban és szóban is – a visszacsatolás folyamatos volt. Nekem nagyon tetszett a képzés tartalmilag és formailag is.

Az iskola közösségi programokat is kínált. Első héten a keddi ismerkedős koktélparti volt népszerű, majd szerdán egy 2 órás belvárosi séta az egyik tanár vezetésével, aki rengeteg humorral, érdekes sztorival (pl. Oscar Wilderól, vagy a híres dublini szálloda, a Shelbourne Hotel előtt álló szobrokhoz kapcsolódó botrányról, illetve a húsvéti felkelés Saint Stephen’s Green parkbeli eseményeiről) fűszerezte meg ezt a rövid, de tartalmas sétát. Hétvégén pedig busszal kirándultunk egy nevezetes észak-ír látnivalóhoz: a Giant’s Causeway remek kirándulóhely, az oda- és visszaúton egy idegenvezető mesélt a hozzá kapcsolódó mítoszokról, történetekről, hazafelé pedig belfasti buszos és gyalogos városnézésen vehettünk részt, és sok részletet tudtunk meg az ír történelemről.

Sokat sétáltam Dublinban délutánonként, esténként. A forgalmas Grafton Street, a Spire, a kikötő, a Saint Stephen’s Green (ahol az ebéd utáni sziesztánkat töltöttük hallgatótársaimmal és még pár száz emberrel), a Régészeti Múzeum vagy éppen a Phoenix Park a Pápa kereszttel és a Wellington emlékművel (ami 60 méternél is magasabb), a dublini kicsi, emeletes vörös házak maradandó élményt nyújtottak. A két hét tartalmas, hasznos és szórakoztató is volt számomra.